راهکارهای جدید فنگ شویی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب زیبا و شیک

عنوان: ایده های جدید در فنگ شویی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن و خاص

رعایت اصول فنگ شویی در طراحی اتاق خواب تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد. در یک بررسی انجام شده مشخص کرده اند که اگر در اتاق خواب شما پنجره ای رو به بیرون است بهترین حالت ان این است که این پنجره در سمت راست تخت قرار گیرد.برای زیباتر شدن فضای اتاق خواب  خود به ریز ترین نکات نیز باید توجه کنید. از کوسن هایی که بروی تخت خواب شما زده شده است تا همهانگی که باید میان سایر لوازم درون ااق باشد همه و همه می تواند در ایجاد حالتی خوش در شما موثر و مفید باشد.
حال نوبت به انتخاب وسایل و نحوه چیدمان انها درون اتاق است.حتما بر اساس میزان فضایی که در اختیار دارید و نوع معماری به کار رفته در اتاق اقدام به خرید نمایید.شاید بتوان مهمترین وسیله یک اتاق خواب را تخت خواب ان عنوان کرد.تخت باید زیبا و راحت باشد و در بوجود آوردن فضایی شیک و یک دکوراسیون لوکس  برای شما می تواند بسیار موثر باشد.

چسباندن تخت به دیوار ممنوع
در اصول فنگ‌شویی هر کاری که باعث جلوگیری از جریان انرژی شود، ممنوع است؛حالا چه به هم ریختگی و شلوغی دور تا دور تخت باشد چه مانعی مانند دیوار که راه رفت و آمد از یک طرف تخت را گرفته باشد. می‌گویند بنابر قوانین فنگ‌شویی چسباندن تخت به خصوص تختخواب‌های دونفره به دیوار یک اشتباه بزرگ است چرا که در این حالت دیگر انرژی «چی» قدرت چرخیدن ندارد و در کل‌ داخل در و دیوار سرگردان می‌ماند. به عقیده چینی‌ها تخت دو نفره‌ای که یک سمت آن به دیوار باشد،یعنی اینکه رابطه زن و شوهر کم‌کم وارد یک تله می‌شود. انگار یکی در گوشه‌ای از زندگی همیشه محصور مانده است.

بین پنجره و در قرار نگیرید
در زمان چیدمان اتاق خواب باید در موقعیت پنجره و در اصلی اتاق دقت کنید. درها و پنجره‌ها در اصول فنگ‌شویی بسیار مهم هستند و توجه به موقعیت آنها در برابر هر کدام از اشیای فضا اهمیت زیادی دارند. تا جایی که ممکن است باید سعی داشته باشید تختخواب‌تان بین پنجره و در قرار نگیرد. این طوری شما در میانه جریان انرژی چی قرار می‌گیرید و یکجورهایی مانع سر راه آنها هستید. اگر راهی غیر جا دادن تخت بین این دو ندارید،لازم است حتما برای پنجره‌ها پرده‌هایی ضخیم انتخاب کنید. از خوابیدن روبه‌روی پنجره‌ها هم دوری کنید. خوابیدن جلوی پنجره بر اساس قانون فنگ‌شویی خوابی آشفته برای‌تان می‌آورد.

این روزها تحقیقات زیادی بروی آثار رنگ بر ذهن انسان شده است و همین امر موجب شده تا به شما باز هم بگوییم حتما در انتخاب رنگ  برای دکوراسیون اتاق خواب خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشید.از رنگ هایی همچون سبز و آبی می توان به عنوان رنگ های خودمانی و آرامش بخش یاد کرد.اگر به دنبال ایجاد فضایی رومانتیک در اتاق خواب خود هستید پیشنهاد می کنیم از رنگ های زیر استفاده نکنید :

رنگ هایی مانند سفید-خاکستری-صورتی -زرد
رنگ های سفید و خاکستری  باعث ایجاد خلسه و حالت کسلی در شما می کند و مناسب اتاق خواب نیستند. رنگ زرد  اگر به تنهایی استفاده شود باعث ایجاد عصبانیت رد فرد خواهد کرد.اما رنگ صورتی بر خلاف اینکه رنگ بسیار شادی است اام در منظر عمومی از ان به عنوان رنگی دخترانه یاد شده و شاید زیاد مناسب آقایان نباشد.

برای داشتن یک اتاق خواب مطابق با استانداردهای فنگ‌شویی لازم است  حواس‌تان به نور اتاق هم باشد. فضای آرام اتاق خواب نیازی به نور زیادی ندارد پس لازم نیست از چراغ‌های هالوژن و مهتابی یا لامپ‌های قوی در آویزهای سقفی استفاده کنید. اصلا باید بی‌خیال چراغ‌های سقفی شوید. بهترین نور برای اتاق خواب نور آباژور است و در روز هم نور طبیعی. برای همین داشتن پرده‌های سبک در اتاق خواب برای داشتن نورهای طبیعی روز در فنگ‌شویی یک قانون است وگرنه می‌توان پرده‌ها را ضخیم کرد و اتاق را تاریک‌تر از حد لازم.

منبع : دکوراسیون داخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.