نکات طلایی برای داشن اتاق خوابی زیبا و خاص

عنوان: طراحی اتاق خواب زیبا و بی نظیر با ایده هایی بروز و جالب

اتاق خواب از مهمترین قسمت ها در طراحی منزل است و طراحی هوشمندانه و آرامش بخش اتاق خواب از مهمترین نکات در دکوراسیون خانه به شمار می رود. اتاق خواب ها باید فضایی آرام برای استراحت باشند و بودن در این فضا اندکی از دغدغه های روزانه ی ما کم کند، بنابراین فضای ذخیره سازی مناسب برای حذف ریخت و پاش و شلوغی های اتاق خواب از ضروریات است. اکثر ما بدین منظور ترکیبی از آویزها، قفسه ها و کشو ها را انتخاب می کنیم که معمولا درون کمد ها تعبیه می شوند، اما این موارد تنها گزینه های موجود نیستند و امروزه راه حل های نوآورانه ی بسیاری پا به عرصه ی طراحی دکوراسیون داخلی گذاشته اند. از کمدهای سفارشی ساز گرفته تا ایده های هوشمندانه برای زیر تخت خواب ها و تعداد بی شماری از ایده های دیگر که فضای زیادی برای شما ذخیره می کنند و در عین حال از زیبایی کافی نیز برخوردار هستند. با ما همراه باشید تا تعدادی از این ایده های خلاقانه و کاربردی را مرور کنیم...


ترکیبی از ایده های طراحی داخلی برای نگهداری وسایل در اتاق خواب

این نوع طراحی داخلی که در تصویر می بینید برای اتاق کودک یا اتاق نوجوان بسیار مناسب است. این اتاق با یک فضای نسبتا کوچک شامل کمد لباس، قفسه های باز، فضای ذخیره سازی زیر تخت و کابینت ها می شود که در دو ضلع اتاق چرخیده و از فضای بالای تخت نیز بهره برده است. استفاده ی برجسته از رنگ زرد درخشان، به این فضای بسیار کاربردی انرژی بخشیده است.

استفاده از کف پوش های چوبی با رنگ گرم

یک کف پوش چوبی با رنگ گرم نیز می تواند تغییری مناسب برای اتاق خواب شما باشد. این کار فضای اتاق خواب را از یکنواختی خارج کرده و با توجه به حالت طبیعی چوب احساسی خوشایند را به شما منتقل می کند.

رنگ آمیزی سقف اتاق خواب، ایده ای ارزان

اگر به دنبال تغییری در دکوراسیون اتاق خواب خود هستید و قصد ندارید هزینه زیادی بکنید، بهتر از سقف غافل نشوید یک رنگ آمیزی ساده برای سقف تغییری چشمگیر است. شاید تا به حال به رنگ های خنثی برای سقف عادت داشته اید. حالا نوبت آن است که دیدی متفاوت داشته باشید و با یک طراحی مقرون به صرفه رنگی جذاب را به فضا اضافه کنید.

ترکیب رنگ مبلمان با وسایل دکوری در اتاق خواب
استفاده از وسایل دکوری و تزئینی، کتابخانه ها، قفسه های نگهداری وسایل و کمد لباس به زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما کمک خواهد کرد. با توجه به نیازهایتان این وسایل را انتخاب کنید. در جنس، بافت و رنگ آنها دقت لازم را به کار ببرید. هماهنگی وسایل دکوری با دیگر مبلمان اتاق خواب نکته بسیار مهمی است.

فضای ذخیره سازی در اتاق خواب را به بالا منتقل کنید!

فضاهای عمودی معمولا کمتر استفاده می شوند اما فضای دیواری در بالای ارتفاع سر می تواند به عنوان فضایی ارزشمند برای نگهداری وسایل طراحی شود. با وجودی که برای دسترسی به این فضا به نردبان نیاز است، اما این تصویر ثابت می کند که طراحی کمد از کف تا سقف اتاق خواب چقدر شیک و زیبا به نظر می رسد.

درب های شیشه ای برای فضاهای ذخیره سازی اتاق خواب

در نظر گرفتن درب های شیشه ای برای کمدها و فضاهای ذخیره سازی در اتاق خواب می تواند از حجیم به نظر رسیدن آن ها بکاهد و هم چنین شما با دیدن اشیای درون این فضاها لذت می برید و چیزی را که می خواهید خیلی سریع تر پیدا می کنید.

از هر سانتی متر فضای اتاق خواب استفاده کنید!

این اتاق خواب کوچک پر از گوشه های قناس و صفحات شیب دار است، اما این موضوع مانعی برای ایجاد فضای ذخیره سازی نشده است. شلف های کوچک، میله های آویز، قفسه های کتاب و جا لباسی ها متناسب با این فضاهای ناقص و بدشکل طراحی شده اند و مقدار زیادی فضای ذخیره سازی در اتاقی کوچک به وجود آورده اند.

منبع: دکوراسیون داخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.