ایده های فوق العاده در طراحی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه منحصربه فرد

عنوان: ترفندهای جالب در طراحی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه زیبا

چیدمان و طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های منزل است که باید به آن توجه کرد. دکوراسیون داخلی و چیدمان آشپزخانه شیک در طراحی فضای داخلی منزل بسیار مهم است.
دیگر زمان مطبخ‌های زیرپله‌ای قدیمی نمور با آن نور کم و فضای تاریک‌شان گذشته. حالا دیگر باید آشپزخانه‌ها حسابی پرنور باشند تا هم زیبایی رنگ کابینت‌ها بیشتر به چشم بیاید و هم حاصل دست بانوی خانه بیشتر بدرخشد. پس اولین کار در طراحی آشپزخانه اطمینان از نور آن است. هر آشپزخانه‌ای باید تعداد زیادی چراغ سقفی داشته باشد. یک نکته اساسی در آشپزخانه‌های حرفه‌ای این است که هیچ وقت سایه آشپز روی غذایش نیفتد. سرآشپزهای ماهر دنیا هم وقتی آشپزخانه رستورانی را تحویل می‌گیرند اولین دقت‌شان به نور است. نداشتن نور کافی در آشپزخانه مساوی است با خطای دید آشپز و غذایی که رنگ و مزه جالبی ندارد. پس اگر می‌خواهید مانند یک سرآشپز ماهر در خانه باشید باید اول سراغ نور آشپزخانه بروید.

توجه داشته باشید درست در قسمت بالای هر کدام از فضاهای اصلی کارتان در آشپزخانه باید نور مستقیمی داشته باشید؛ بالای گاز، بالای کانتر و حتی بالای سینک ظرفشویی. پرده آشپزخانه را هم دیگر فراموش کنید. در نهایت اگر احساس راحتی ندارید می‌توانید از کرکره‌های بالارونده استفاده کنید. بگذارید نور به آشپزخانه‌تان بتابد.

به عهده گرفتن یک پروژه طراحی آشپزخانه به تنهایی برای صرفه جویی در هزینه، یک اشتباه معمول است که پول، زمان و انرژی شما را تلف خواهد کرد. شغل هایی وجود دارد که در آنها برای ایمنی و کیفیت بیشتر، یک متخصص به معنی وسواس داشتن نیست. طراحان آشپزخانه آخرین مدها، ایده ها، و جزئیات سازنده ها را در اختیار دارند و می توانند به شما کمک کنند نیازهای اساسی خود را شناسایی کنید و آن جزئیات را بر اساس سلیقه تان به یک طرح مقرون به صرفه تبدیل می کنند.

با اینکه این مسئله لزوما یک اشتباه نیست، انتخاب آخرین طرح های آشپزخانه و وسایل مطابق مد روز ممکن است بهترین انتخاب نباشد. مدرن ترین رنگ فصل و طراحی های شیک و به روز عمر کوتاهی دارند، و ممکن است در سرمایه گذاری های بزرگ برای آخرین مد وسایل آشپزخانه هرگز نتیجه خود را به دست نیاورید.

مهم‌ترین کارکرد کابینت‌ها در آشپزخانه جادادن وسایل است پس با این اوصاف هرقدر آشپزخانه‌ای کابینت بیشتری داشته باشد بهتر است و باب دل خیلی‌ها. اما داستان اینجاست که آشپزخانه‌ها را نباید از کابینت‌ها پر کرد. درست است که زیاد بودن این کابینت‌ها در هر آشپزخانه‌ای یک امتیاز به حساب می‌آید اما باید اجازه داد در بین کابینت‌ها هم فضای خالی وجود داشته باشد. چیدن کابینت‌ها در کنار هم بدون اینکه فضایی برای طاقچه‌ها یا باقی لوازم جانبی وجود داشته باشد، باعث می‌شود سقف آشپزخانه پایین‌تر از حد معمول به نظر برسد. این‌جور مواقع آشپزخانه هرقدر هم که بزرگ باشد و مرتب، باز هم شلوغ و به هم ریخته و البته کوچک‌تر از اندازه واقعی‌اش به نظر می‌رسد. کمدهای خاص جا دادن وسایل برقی، اکسسوری‌های خاص آشپزخانه مانند بار و. . . یا حتی خالی گذاشتن یکی از دیوارها و نصب یک تابلو روی آن کارهایی است که به آشپزخانه شما فرصت نفس کشیدن می‌دهد؛ این‌طوری شما هم یک عاشق انباری جلوی دوست و آشنا معرفی نمی‌شوید.

منبع: دکوراسیون داخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.