چگونگی استفاده از وسیله های تزئینی در چینش دکوراسیون منزل

عنوان: به کارگیری از وسیله های منحصر به فرد در طراحی دکور منزل

استفاده از وسایل دکوری در تزیین دکوراسیون داخلی منزل طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما را بسیار جذاب و منحصربفرد جلوه می دهد.
اغراق نکنید و صرفه جو باشید، مخصوصا وقتی یک تابلو یا اثر هنری در فضا حکم فرمایی می کند. آباژور بلند در یک سمت این کنسول، در ترکیب با گلدان کوتاه تر گل ها در سمت دیگر، شکلی مثلثی ایجاد کرده که با نقطه ی کانونی اصلی یعنی تابلو هنری رقابت نمی کند.صفحات باز شده ی کتاب که دارای تصاویر چشم گیر هستند، می توانند زینت بخش میز شما باشند. برای ایجاد تنوع می توانید صفحات را برای روزهای مختلف ورق بزنید و برای باز نگه داشتن صفحه از یک سنگ تزیینی یا آینه ی جیبی آنتیک و اثرگذار استفاده نمایید.

چیدمان وسایل روی میز دارای یک پایه ی علمی است. به اشکال مثلثی نامتقارن بیندیشید. دو آباژور با ارتفاع یکسان در دو طرف یک تابلو هنری بسیار حساب شده به نظر می رسد. در حالی که یک آباژور، تعدادی اشیای کوچک تر در وسط و یک قطعه ی کوچک تر در سمت دیگر یک مجموعه ی زیبا و متنوع خلق می کند.

باز هم تأکید می کنیم «کمتر، بیشتر است»! این موضوع به خصوص برای چیدمان اشیا در یک فضای کاربردی و شلوغ مانند یک میز پاتختی بسیار صدق می کند. فضای روی میز پاتختی را با عقب نشاندن اشیای روی میز برای یک لیوان آب یا یک کتاب آزاد بگذارید. تنها به سه یا چهار گزینه مانند یک دسته گل زیبا، یک آباژور تزیینی و یک مجسمه ی کوچک جذاب اکتفا کنید.

ترکیب های تلفیقی خلاقانه، به هر فضایی زندگی می بخشند. با افزودن گلدان هایی در رنگ های خنثی به این چیدمان، در کنار دو رنگ درخشان با ارتفاع های متفاوت، چیدمانی فوق العاده به دست آمده است. به بافت ها، ارتفاع ها و رنگ ها دقت کنید.
با آویزان کردن تابلو هنری در ارتفاعی پایین تر، آن را بخشی از چیدمان خود کنید.


تعداد زیادی از اشیاء مشابه از کتاب گرفته تا ظروف و عکس‌های گرفته شده در سفر را در فضایی خاص مانند این ویترین از پیش ساخته شده قرار دهید. سعی کنید تعداد قفسه‌های مکعبی تکرار شود. در هر قفسه، اشیاء بلند را عقب‌تر گذاشته و اشیاء کوچک‌تر را جلوتر قرار دهید. همین قانون را در مورد قفسه‌های مستطیل شکل نصب شده روی دیوار تکرار کنید.

با استفاده از یک طاقچه یا طبقه بلند، اشیاء مشابه را کنار هم ردیف کنید. در این ایوان، قرار دادن آب‌پاش‌ها در یک ردیف، حس بودن در داخل خانه را ایجاد می‌کند. از طاقچه‌ای مشابه در آشپزخانه برای قرار دادن بشقاب‌ها یا در اتاق بچه‌ها برای قرار دادن مجسمه‌های چینی یا حیوانات اسباب‌بازی استفاده و به جمع‌وجور شدن خانه و جمع شدن وسایل از سر راه کمک کنید.

اشیایی که اندازه و شکل متفاوت دارند را با چیدمانی خاص طوری کنار هم قرار دهید که به صورت واحد و هماهنگ دیده شوند. با قرار دادن یک شیء بزرگ و بلند در کنار اشیاء کوچک ایجاد تعادل کنید. با انتخاب وسایل هم‌رنگ، اشیاء هر چند بی‌ربط را به هم مرتبط کنید.

استفاده از در کرکره‌ای چوبی به عنوان تزیین، حس بودن در یک اتاق کوچک را ایجاد می‌کند. از این وسیله همراه با مبلمان و وسایل کوچک‌تر، برای ایجاد فضایی صمیمی استفاده کنید. چیزهای خاص را با جدا کردن آن‌ها از بقیه متمایز کنید. در این تصویر، ظرف‌های شیشه‌ای شبیه به ناقوس که روی لانه پرنده‌ها گذاشته شده، زیبایی خاصی به آن داده است





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.